Tällä sivulle kerron kouluun yksilöitävistä arvontakoneista. Koulukäyttöön sopivat maksuttomat työkalut löydät tämän sivun lopusta.
Kouluun yksilöity arvontakone on hyödyllinen resurssi oppilaiden ja opettajien tukemiseen.
Arvontakoneen käyttö voi edistää oppilaiden osallistumista ja oppimista samalla kun se luo reiluja ja objektiivisia ratkaisuja erilaisiin kouluympäristön haasteisiin.
Yksi tapa jolla arvontakone voi olla hyödyllinen on ryhmien ja tehtävien jakaminen. Se voi auttaa opettajia muodostamaan tasapuolisia ryhmiä projektityöhön tai ryhmätehtäviin.
Näin varmistetaan, että jokainen oppilas saa mahdollisuuden työskennellä erilaisten kumppaneiden kanssa ja oppia monipuolisesti.
Lisäksi arvontakone voi tukea koulun päivittäisiä käytännön toimia. Sillä voidaan esimerkiksi määrittää oppilaiden istumapaikat luokassa mikä voi edistää vuorovaikutusta eri oppilaiden välillä.
Tässä listattuna muutamia oman arvontakoneen käyttömahdollisuuksia koulussa:
Arvontakonetta voi käyttää valitsemaan voittajat erilaisiin oppilaskilpailuihin sekä palkintojen jakamisiin koulussa.
Voit käyttää arvontakonetta opettajana istumajärjestyksen luomiseen luokassa.
Arvontakone voi auttaa opettajia määrittämään järjestyksen jolla oppilaat esittävät luokassa esitelmiään tai projektejaan.
Voitte käyttää arvontakonetta satunnaisten ryhmien muodostamiseen oppitunneilla jotta oppilaat voivat työskennellä eri kumppaneiden kanssa.
Jos koululla on ylimääräisiä oppikirjoja tai kurssimateriaaleja, ne voi arpoa oppilaiden kesken.
Voitte käyttää arvontakonetta valitsemaan oppilaita jotka ovat saaneet hyviä arvosanoja tai käyttäytyneet erityisen hyvin.
Koulun tapahtumissa kuten arpajaisissa tai myyjäisissä voitte käyttää arvontakonetta työkaluna perinteisissä arpajaisissa.
Voitte käyttää arvontakonetta satunnaisten otosten muodostamiseen kun teette tilastoanalyyseja tai kyselytutkimuksia koulussa.
Opiskelijoiden tehtävien jakamisessa voitte käyttää arvontakonetta valitsemaan kuka saa suorittaa tietyt tehtävät tietyllä viikolla.
Voitte käyttää arvontakonetta määrittämään oppilaiden vastuualueet luokassa, kuten taulun pyyhkiminen tai luokkahuoneen järjestyksen ylläpitäminen.
Reaaliajan tunnistus tarkoittaa sitä että arvontakone voi näyttää erilaiselta eri kellonaikoina ja/tai viikonpäivinä. Tämä voi auttaa etenkin nuorten, vielä kellonaikoja opettelevien koululaisten aikataulujen havainnoinnissa. Koneessa voi olla vaikkapa maskotti joka tekee tiettyjä asioita määrättyinä aikoina.
Arvontakoneiden lisäksi onnistuu myös muunlaiset tuotteet avuksi koulumaailmaan. Animoitu ja reaaliajan tunnistava koulun oma maskotti voi olla esimerkiksi aivan itsenäinen ja arvontakoneesta irrallinen teos, joka opastaa pienempiä koululaisia ajankulussa ja -käytössä siirtymätilanteita helpottaen. Valmistan myös animoituja värityskuvia, joihin saa vaikka lasten itse piirtämiä kuvia.
Näitä teoksia ei ole vielä tuotteistettu, mutta eesimerkiksi animoitua värityskuvaa pääsee kokeilemaan täällä:
Otathan yhteyttä jos voin auttaa yksilöllisen teoksen suunnittelussa ja valmistamisessa.
Jos teillä ei juuri nyt ole tarvetta yksilöidylle arvontakoneelle niin voitte halutessanne käyttää maksuttomia kouluun sopivia koneita:
Tämä lasten onnenpyörä sisältää runsaasti interaktiivisia yllätyksiä ja työkaluja. Joka kerta kun arvontakoneen pallo ja kasvatettava kasvi voi olla täysin erinäköisiä. Myös seinän väri saattaa vaihtua! Koneesta löytyy myös helmitaulu ja päivän kotimainen eläin.
Merirosvo ARRRvontakone on ihan puhtaasti merirrosvoteemainen, onnenpyörätyylinen kone arvontojen järjestämiseen. Sopii erinomaisesti teemajuhliin myös päiväkodin ulkopuolelle.
Näiden lisäksi suosittelen koulumaailmaan myös maksutonta Prosenttilaskuria sekä Geometria Arvontakonetta.
Frogonfly Studios Oy
Y-tunnus: 3016106-7
OTA YHTEYTTÄ
Pyrin vastaamaan viesteihin vuorokauden sisään.
Arvontakoneet.fi 2023 – Kaikki oikeudet pidätetään.